Isnin, April 04, 2011

cover 401 # isu 1april 2011

Terlanjur lagi... bukan april fool, takde fool-fool pun. Takde maknanya nak mengefoolkan orang. Yang pasti aku selalu terlambat mengupdate blog aku ni. Tak berani berjanji untuk memenuhi deadline aku sendiri kerana ada kerja lain yang lebih penting dari kepentingan diri sendiri di sini. Di sana, di situ, di sinun... kena setelkan dulu. Melunaskan ruangan aku sendiri ini pun aku memaksakan diri agar tak terlanjur jauh ke laut. Banyak monolog aku hanyut menyendiri bersama masa yang dilalui, nak aku genggam tak upaya kerana ia melintas tanpa diundang dan perginya tak pernah aku pinta. Mungkin tidak ada jodoh untuk dikongsi bersama kau di ruang sempit ini. Ahhh... aku bermonolog rupanya tanpa disedari.

Okeylah, berbalik di titik asal... cover tentang orang tua yang tempang tentang fenomena jenayah sekarang yang semakin berluasa tak mengira mangsa, masa dan lokasi. Maka berhati-hatilah walau di mana kau berada waima di dalam rumah sendiri juga belum tentu selamat. Hanya dengan kalimah Bismillah dan doa di setiap permulaan menyakinkan diri akan selamat... segalanya dengan ketentuanNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan