Rabu, April 01, 2009

aku dan kau...

Aku memang la aku. Aku boleh jadi kau dan kau jugak boleh bertukar menjadi aku. Tatkala aku di kedudukan kau maka jadi kau sebaliknya bila kau berada di lokasi aku maka jadi la aku.

Dalam mereka
ada dia...
Dalam dia
ada kau
Dalam kau
ada aku
Dalam aku
pun ada kau.

Tak kira sama ada itu aku atau ini kau... pengisian hidup adalah sama iaitu usaha. Tanpa usaha takkan tercapai impian matlamatnya iaitu kejayaan. Sama ada menjalani usaha dengan cara senang atau susah dan kecapi kejayaan yang kecil atau besar itu adalah takdir. Jika berjaya itu nikmat, andai gagal pasti ada hikmah yang tersembunyi kunci hikmat.

Menjalani usaha gerenti menuju tingkatnya, ketika mendaki tingkat itu mesti ada dorongan dan setiap dorongan mesti bersama motivasinya. Haaa... tang motivasi ni aku nak manipulasi. Aku nak motivasi sentiasa ada dalam diri... seiring, berganding dan bersatu menjadi aku. Motivasi selalu diperlihatkan dan sentiasa terpancar dalam minda menyuluh jalan kehidupan.

Dari kata dasar I'Mpossible akan aku cipta dan reka ungkapan kata motivasi menjadi 'word design' dan diterjemahkan ke atas cenderahati. Andainya ianya ada dalam aku sudah pasti juga boleh berada dalam kau... sebab aku dan kau adalah aku.

Aku tau... aku dan kau boleh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan