Selasa, April 06, 2010

cover 378 isu 15 April 2010

Terasa cepat waktu berlalu bagaikan tiada ruang berehat... deadline isu seterusnya tiba untuk dikerjakan dan dikejar. Pejam celik, ketik jari jemari sepanjang hari... tup-tup dah terlanggar deadline. Kerja terus kerja, kejar tetap kejar... kalau tak terjejas periuk nasi. Kerja di belakang tabir sesebuah penerbitan memang memeritkan hingga nak bersantai bersama kartunis berpromosi di pesta buku pun selalu tak kesampaian. Hujung bulan ni kalau takde aral melintang di jalanan, membujur lalu melintang patah pasti para kartunis akan berada Perlis dan Pulau Pinang. Rasa hati kecik ni teringin je nak berjalan-jalan ke utara, menyedut udara nyaman di kawasan jelapang padi sambil menikmati panorama pemandangan indah. Perghhh... alangkah bestnya.

Apa-apa pun korang jangan lupa ke pesta buku di utara hujung bulan ni nooo... kerjakan kartunis yang dok pi sana. Diorang memang berkerja di sana untuk dikerjakan oleh korang. Nak tau tarikh dan masanya korang selak la Majalah UJANG terkini. Heheh!

Lawak Gentle ye... bukan lawak gentel. Para gentlemen sedang beraksi mengontrol macho di cover terkini walaupun semuanya dah berusia petang meniti senja... yang penting bergaya, berhati muda. Pak Cik Din cakap kalau nak sentiasa rasa muda kena senyum dan rasa hepi selalu walau dalam apa jua keadaan sama ada suasana-suasini tenang atau kelam-kabut bermasalah... hadapi perjalanan hidup tu dengan rasa hepi.

Ketawa sengsorang hati riang
Ketawa berdua tanda suka
Ketawa reramai rasa damai
Ketawa korang untuk kitorang@lain orang
Ketawakan kitorang maknanya sayang

Ungkapan iklan Majalah UJANG di Majalah APO? yang berteraskan rasa hepi membawa rasa kasih sayang. Hehe... kitorang sayang korang semua. Hehee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan