Isnin, September 20, 2010

cover 388 # isu 15 September 2010

Siap dan di pasaran tanpa disedari setelah bertungkus lumus sebelum raya. Bila start kerja setelah bercuti raya macam tak caya teradvance kerja. Walaupun gitu kerja tetap kena teruskan dengan penuh tensen sebab saki baki raya masih terasa... rasa malas la tu.

Dengan tema fantasi maka terimaginasi dalam kepala hotak aku... alangkah bestnya kalau dapat bekerja di rumah, sesekali je ke opis untuk urusan tertentu. Bebas... bebas mengerjakan segala kerja walau terikat erat dan tersimpul kemas dengan deadline. Aku rasa banyak kelebihan dan kurang kekurangannya. Eh, ye ke? Pengangkutan takde, guna sesekali je berbanding hari-hari ke opis. Tol tak kena, tak tensen menempuh jalan sesak, tak perlu bayar tiket parking dan jimat duit minyak petrol yang semakin mahal. Belanja makan pun dapat dikurangkan. Kurangnya, aku mungkin kekurangan suasana opis... kurang dengan gurau senda, lawak jenaka teteman opis yang sentiasa menghiburkan tapi kalau ramai yang berimaginasi macam aku pasti tak terasa sangat. Tumpuan pada kerja juga mungkin menjadi masalah utama kalau aku tak mampu mengurangkan ghairah terhadap TV dan katil... tapi masa kerja aku fleksibel selagi tak langgar deadline. Perghhh... terasa ingin sangat nak bekerja kat rumah.

Ahh... tak kisah la kerja kat mana pun, asalkan kerja siap dan korang layan majalah ni walau di mana maka aku akan terus ada kerja yang nak dikerjakan sebelum aku kena dikerjakan. Hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan