Rabu, November 09, 2011

cover 417 # isu 01.12.2011 - Maharaja Bumper

Salam sejahtera.


Moga kalian semua sihat dan dalam lindunganNYA sentiasa, insyaAllah. Nampak dah semakin kerap aku mengabaikan halaman blog ini terbiar... hanya melintas, lalu-lalang ulang-alik tak ambik endah lantas tak mengindahkannya. Maaf, kerana kesibukan tugas yang melekakan demi periuk nasi... itulah pilihan yang aku ada. Kini di hari ini aku berkesempatan menyentuh laman ini... insyaAllah di masa akan datang aku akan tetap terus melaman di halaman ini.

Tak lain tak bukan dan bukan yang bukan-bukan laman ini berkisah tentang kerja... sama ada kerja rasmi atau tidak, selagi bernyawa selagi itulah aku (kau) mesti bekerja... kerja lagi dan lagi-lagi kerja.


Di masa senggang sementara menyambung tugasan untuk isu baru, aku nak ngomel tentang tugas yang baru usai... UJANG MAHARAJA BUMPER. Mengandungi 320 muka surat bersamaan 20 section setebal 14 mm (kurang lebih setengah inci). 8 section atau 128 muka surat warna dan 12 section atau 192 muka surat hitam putih bakal membeliakkan biji mata menatapnya. 19 individu melampias karya bagi mengisi 1 section seorang... salah seorangnya aku. Di section 13 yang hitam putih bertajuk 'Grafiktivity' yang membawa maksud 'aktiviti grafik' sepanjang aku mula bekerjaya di sana, di situ, di sinun hingga kini di sini.


Seperti biasa individu yang memonopoli muka depan semestinya muka Pak Cik Din yang berlagak bak maharaja. Cet! Disebabkan atas titah perintah dialah maka aku dan teman lain bertungkus-lumus menyiapkan isu kali ini dengan penuh siksa. Sebagai menghormati orang tua kutuk tu aku tabah dan sabarkan diri melayan serta melaksanakan kerja. Alhamdulillah... beres sebelum deadline memintas di garisan maut. Kini di hari ini aku lega, redha dan reda menanti tugasan selanjutnya.


Harap kau layanlah BUMPER MAHARAJA bagaikan raja dan jadikannya milik kau sorang. Hakikatnya aku dan kau lah raja apabila memiliki satu kepuasan. Raja terletak di hati memasing, pepandailah memerintahnya. Penghabisan kata... moga kalian sejahtera selalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan